close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקירת ארונות חשמל

מערכת שורשטו תמוז, תשפא25/06/2021

ארון חשמל הוא מארז הבטיחות השומר על הרכיבים האלקטרוניים החיוניים וחשוב מאוד להפקיד את מלאכת התכנון בידיים של המומחים

תגיות:
קיימים ארונות חשמל מסוגים שונים הנבדלים זה מזה בגודל, חומר הגלם וההתאמה לפרויקט.
מארז חשמל איכותי העומד בתקני הבטיחות המחמירים ובסטנדרטים הגבוהים של איכות יכול לחסוך עלויות של תפעול והוא קריטי לשמירה על הבטיחות.

ארונות לחוץ או לפנים? זו השאלה!
ישנם הבדלים בין ארונות חשמל המתאימים לחלל פנימי ובין ארונות שצריכים לעמוד בתנאי חוץ, מזג אוויר קיצוני ולכלוך. הארונות מסווגים על פי בידוד הטרמי, שכבת הגנה מפני מים ויש לוודא בבחירת ארון חשמל אם הוא מתאים לתנאי חוץ והמתחם אכן מספק הגנה מפני גשם וקרני UV.

מהו
דירוג ההגנה של ארון החשמל?

באופן עקרוני ארונות חשמל רבים מדורגים על פי דירוג NEMA של התאחדות החשמל הלאומית (בעיקר בארצות הברית אך גם מחוצה לה), שמצביע על היכולות של מתחמי החשמל להתמודד עם סביבות וסכנות, תנאי מזג אוויר קשים, סיבים, אבק, מזהמים ושמנים, הגנה מפני קורוזיה במידה ונוצר עודף לחות והגנה על מערכות חיווט חיצוניות. בכל הנוגע לארונות תוצרת מקומית ניתן לוודא שהארונות עומדים בתקן של מכון התקנים הקובעים את הסטנדרטים החשובים.

סוד החומר של המארז – מה בין פלסטיק ומתכת?
חשוב לבחון מראש מאיזה חומר עשוי ארון החשמל, כיוון שיש מתחמים שעשויים מעץ, פלסטיק ומתכת. מתחמי עץ יכולים להיות בעלי תרומה אסתטית מרשימה לחלל בניחוח כפרי חמים, אך העץ עשוי להתעוות ולהתבקע עם הזמן ואילו הפלסטיק עשוי אף הוא להתעקם באור השמש ולסכן ציוד חשמלי. ישנם גם מארזי חשמל מפוליקרבונט שנחשבים עמידים וקלי משקל אך עם זאת, קשה להתווכח עם זה שמתכת נחשבת לחומר איכותי ויעיל בביצועים ובאמינות בכל הנוגע לארונות חשמל יותר מהחומרים האחרים שהוזכרו.

מה יש לחומר זה שהפך אותו למבוקש ולפופולארי בתחום? המתכת עמידה בפני קורוזיה, נחשבת לחומר עמיד בתנאי מזג אוויר גם קיצוניים, מזהמים וכימיקלים שונים. כמו כן, היא יציבה מאוד ויכולה לעמוד בעומס רב גם במארזים שצריכים להכיל רכיבים אלקטרוניים רבים וכן בעלת גמישות המאפשרת עיצובים מרשימים שניתן להתאים לסגנון הבניין.

קל מאוד לתחזק את המתכת ולשמור עליה, היא עמידה לסביבה חומצית ובפני מסיסים אורגניים וכן היא חסינה מפני אש, בעלת תכונות בידוד מצוינות ותוחלת חיים ארוכה.

המתכת גם עמידה בפני שמש והיא ידידותית לסביבה כי היא ניתנת למחזור והיא תהפוך את המתחם למארז מגן ללא תקלות, אינה דורשת טיפולי בחומרי הדברה או חומרים משמרים ונחשבת בטוחה לסובבים אותה וחסכונית לטווח הארוך בשל עלויות תחזוקה נמוכות.

כיצד בוחרים את ארון החשמל הנכון לפרויקט שלכם?
בבואכם לבחור ארון חשמל התייחסו לסביבה בה עתיד להיות מוצב הארון – תנאי הטמפרטורה, הלחות, התאמה של גודל המארז לקיר או למקום בו הוא יעמוד וכן לעומס המשקל שהוא עתיד לשאת כמו גם לחיבור העיצובי בינו לסביבה.
מומלץ לבדוק מראש את נושא התקציב, אספקה במסגרת לוחות הזמנים ויש לבחון את נושא הגישה למארז כך שמחד, הוא יהיה שמור מפני נזקים חיצוניים ומאידך, יהיה קל לגשת אליו במקרה של תיקונים או בעת תקלה. בנוסף, בדקו את נושא הגודל, דק, גבוה, רחב לפי הצרכים הייחודיים של הפרויקט.

כדאי לפנות לחברה המייצרת ארונות בארץ על מנת ליהנות משירות, ליווי וזמינות לכל אורך הדרך. מומלץ לתאם עמה מבעוד מועד פגישת היתכנות על מנת שנציגיה יגיעו לשטח או יוכלו על פי השרטוטים של הפרויקט לייצר את ארונות החשמל המבוקשים ממתכת ובייצור ללא פשרות. בדקו אם החברה עתידה גם לבצע עבורכם התקנה מקצועית ובטיחותית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה